Görev ve Yetkiler
16.05.2019 tarihli ve 30776 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 37 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile kurulmuş olan Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır;
- Bakanlığın personel planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmaları yapmak, personel sisteminin geliştirilmesiyle ilgili tekliflerde bulunmak,
- Bakanlık personelinin atama, nakil, terfi, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek,
- Eğitim planını hazırlamak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını düzenlemek ve uygulamak,
- Bakanlık birimleri ile işbirliği içinde hizmetlerin önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, kalite standartlarına uygun şekilde yerine getirilmesini takip etmek,
- İş sağlığı ve güvenliği faaliyetlerini takip ve koordine etmek,
- Bakanlık için gerekli araç, gereç ve malzemenin temini ile ilgili hizmetleri yürütmek,
- İhtiyaç duyulan bina ve arazinin kiralanma, satın alma işlemlerini yürütmek,
- Temizlik, aydınlatma, ısıtma, bakım, onarım ve taşıma ve benzeri hizmetleri yapmak veya yaptırmak,
- Genel evrak, arşiv ve haber merkezinin hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek,
- Afet ve acil durumlarla ilgili olarak iş ve işlemleri yürütmek,
- Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.