Görev ve Yetkiler

16.05.2019 tarihli ve 30776 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 37 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile kurulmuş olan Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır;

 

  • Bakanlığın personel planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmaları yapmak, personel sisteminin geliştirilmesiyle ilgili tekliflerde bulunmak,
  • Bakanlık personelinin atama, nakil, terfi, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek,
  • Eğitim planını hazırlamak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını düzenlemek ve uygulamak,
  • Bakanlık birimleri ile işbirliği içinde hizmetlerin önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, kalite standartlarına uygun şekilde yerine getirilmesini takip etmek,
  • İş sağlığı ve güvenliği faaliyetlerini takip ve koordine etmek, 
  • Bakanlık için gerekli araç, gereç ve malzemenin temini ile ilgili hizmetleri yürütmek,
  • İhtiyaç duyulan bina ve arazinin kiralanma, satın alma işlemlerini yürütmek,
  • Temizlik, aydınlatma, ısıtma, bakım, onarım ve taşıma ve benzeri hizmetleri yapmak veya yaptırmak,
  • Genel evrak, arşiv ve haber merkezinin hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek, 
  • Afet ve acil durumlarla ilgili olarak iş ve işlemleri yürütmek,
  • Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.